top of page

ספר הקורס, הו'אופונופונו. שאלות ותשובות, חלק א'.

עודכן: 13 באפר׳ 2023

פסח כאן ומה יותר ניקיון מניקוי הו'אופונופונו קארמתי וסליחה הדדית?

הדרכה על ספר הקורס - הכתרתה של התודעה- הו'אופונופונו על פי מורנה סמיונה. חלק ראשון.


בפוסט הזה פרטתי את התרגשותי בעקבות מציאת ספר ההדרכה לתהליך עמוק ויסודי של ההו'אופונופונו כפי שמורנה סמיונה יצרה. בפוסט יש קישור לרכישת הספר בעברית (אשמח לסייע למי שתרצה). זאת לעומת התהליך המקוצר שד"ר הו לן הביא למערב יחד עם גו' ויטלי.

לאחר כמה חודשים של יישום התהליך בעזרת הספר אני יכולה לכתוב שאני חשה שמשהו בחיי נפתח, התרחב. אני יותר מדויקת בחזון שלי, אני ניגשת לאנשים ומשימות באופן פתוח יותר וגם סלחן יותר. כלומר, אני פחות מלקה את עצמי אם אני לא עומדת בקצב שהכתבתי לי מראש ולא מצליחה במשימות בדיוק באופן שתכננתי. הראיה הנרחבת מאפשרת לי סליחה עצמית, קבלה עצמי, וראיה של תמונת עולם ומציאות כמו מנקודת מבט של מעוף הציפור, נקודת מבט רחבה וגם – ואוד חשוב- מייטבית. אני רואה איל משימות שלא התגלגלו כמו שתכננתי, הייתה לזה סיבה – רובן לא היו מסונכרנות רגשית עם החזון הגדול שלי. כמה נפלא לראות את זה.

שני בונוסים מהותיים שמופיעים בספר:

1. מדיטציה קצרה. שתי פסקאות שלומדים בע"פ ואחריהן נושמים סט נשימות HA BREATHING ואז אפשר לשבת כמה זמן שרוצים בשקט במדיטציה. ברגע שאני מתחילה להגיד ולדמיין את מה שאני אומרת אני מרגישה שאני מתחילה לעוף. לכן, אני משתדלת מאוד לעשות את המדיטציה הזו כל יום במשך כרבע שעה.

2. תפילה "עמוד השלום של אני". תפילה קצרצרה זו אפשר להגיד לפני ותוך כדי כל מצב שנרגיש בו קושי. אעמיד את עמוד השלום של ה"I" (The pillar if the peace of I) ביני לבין מי שאני מרגישה צורך לנקות קשרים קארמתיים בנינו. בספר יש הסבר מפורט וברור איך עושים זאת.


אם כן, מה אביא היום. לאחר שקיבלתי את ספר הקורס וקראתי את השלב הראשון (מתוך שלושה) בשקיקה, התעוררו אצלי כמה שאלות. אני מביאה כאן את ההתכתבות הראשונה שלי עם איווט, שותפה לכתיבת הספר. איווט עזרה לי מאוד להבהיר נקודות שהציקו לי ולא אפשרו לי להמשיך הלאה בתהליך הניקוי.

בחלק השני אפרסם מתכון מאוד מפורט שקיבלתי מאיווט לנושאים אותם כדאי לנקות בפעמים הראשונות.


דבר נוסף, אם תרצו לרכוש יחד את הספר בעברית ולהיפגש בקבוצה פעם בשלושה שבועות לתרגול משותף (אפשר פרונטלי וגם בזום), אנא צרו קשר. 050-7671967, wagner.idit@gmail.com


 

שאלות ותשובות עם איווט:

שאלה 1:

הגעתי ללמוד על תהליך הו'אופונופונו מהספר "אפס גבולות" מאת ג'ו ויטלי וד"ר Ihaleakala Hew Len. הספר מציג את 4 המשפטים: אני מצטער, אני אוהב אותך, אנא סלח לי, תודה. בספר מוסבר שאנו מבקשים מהבורא האלוהי לנקות בנו את כל מה שתרם למצב מסוים. עקבתי אחר ההוראות האלה במשך כמה שנים. זה הפך למעין מגן בשבילי. התרגלתי "לנקות" עם 4 המשפטים כל הזמן ממש במשך כל היום.

מהספר שלך "הכתרתה של התודעה", הבנתי שבגלל שהמהות ההדדית אינה מובנית במשפטים האלה, היא לא חלק מההו'אופונופונו. לכן אני מרגישה קצת מבולבלת. אני כל כך רגילה להגיד את 4 המשפטים (עם משמעות מדויקת של המצב שלפניי) לפני פגישה או כשאני מרגישה שאני צריכה עזרה מיידית או כוח, כשאני שומעה רכילות וכו'. ברצוני לשאול מה היית מציעה לגבי 4 המשפטים בשלב זה.

תשובה:

עידית היקרה, קראת את הספר, שמת לב שאין לנו כלים, שהדרך של מורנה לעשות הו'אופונופונו שונה. כן, צריך לכתוב רשימה של בעיות ולאחר מכן לקרוא מסט הנשימות (HA breathing) הראשון עד לסט הנשימות האחרון, את כל התפילות מבלי לדלג על אף תפילה. בספר הדרכה (קורס) זה אין מנטרה, אין כלים מלבד 4 או 5 מאהיקי (כחלק של התפילות מהתהליך השלם).

מי שאומר הו'אופונופונו אומר "סליחה הדדית". בשיטה זו אנו עובדים על הקישורים הקרמתוים שגורמים לבעיות שלנו כיום. על ידי קריאת התפילות בין שני הסטים של הנשימות, אנו מפנים אותן ישירות לבורא האלוהי, האחראי על פירוק הקשרים הקארמתיים שלנו, פעולות המביאות לפתרון הבעיה. מתי ואיך הפתרון יבוא, זה העסק של אלוהים. אנחנו לא עושים קסמים.

במילותיה החכמות של מורנה אוכל לייעץ לך "תרכבי כל פעם על סוס אחד". את יכולה לנקות את הקשר הקארמתי עם ד"ר הו לן וג'ו ויטלי וכן עם מכון SITA. תוכלי לכתוב למשל: "אני מבקשת לנקות את הבלבול שלי בעקבות ההנחיות של ד"ר הו לן וSITA וכן את ההבנה שלי שעלי לחזור שוב ושוב על המנטרה...".


שאלה 2.

א. אני עובדת בבתי ספר כרכזת וכמורה. האם אני יכולה לנקות רשימה של שמות תלמידים עוד לפני שאני פוגשת אותם, האם אני מנקה את שמותיהם או את כל פרטי הרישום שברשותי?

ב. באופן כללי, האם ניתן לנקות לפני אירוע, פגישה, שיחת טלפון...?


תשובה לשאלה 2:

א. מכיוון שאת מורה, נסה למצוא רשימה של התלמידים שלך מאז תחילת ההוראה שלך. לדוגמה:

- הסיבות שבגללן בחרתי במקצוע ההוראה.

- העבודה שלי בבית הספר... של...

- כל הקשרים הקארמתיים שיש לי עם המנהלת..., כל עמית... כל תלמיד והוריהם... בכיתה שלי... משנה... לשנה... (חשוב לרשום שמות). בפרט עם... (בעיה שחווה כל אחד מהתלמידים/הורים). אם אין לך יותר את רשימות השמות, נסי לכתוב את השנה, שם והכיתה. כשטיהרת את התלמידים משנים עברו, תגיעי לכיתה הנוכחית. את יכול לכתוב אותו דבר:

- הכיתה שלי של... כיתה... מחר בבית הספר...

- הקשרים הקארמתיים שלי עם כל תלמיד...

- כל בלוקים שימנעו ממני ללמד בצורה יצירתית, עם השראה. לעזור לתלמידים שלי במיוחד... להבין להשתתף בשמחה ותשומת לב בהוראה שלי מ...

- המעורבות שלי: בחוסר המשמעת של... במחלה של .... בחוסר הכבוד כלפיי של... הקשיים במתמטיקה של ....

ב. עידית, לפני ובמהלך ההוראה, גם לפני פגישה, ראיון טלפוני, ניתן להשתמש ב"עמוד השלום של אני". תמיד עליך קודם כל, אחר כך על תלמידים, או על מצבים. זה מיישר את המצב, מרגיע את התלמידים אבל היזהרי: אל תנתקי את הקישורים הקארמתיים שגורמים לבעיות היום. בשביל זה את צריכה לעשות הו'אופונופונו.

את כל הרגשות השליליים יש לכתוב על הגיליון בזמן התהליך. לדוגמה:

- הסיבות לרגשות האשם שלי אם.....- הפחדים שלי מ......


שאלה 3:

אני נוהגת להאזין כמה פעמים בשבוע להקלטה של מורנה סימיונה. אני לא יודעת מה הייתה הכוונה הראשונית של מורנה לפרסם את ההקלטה הזו, וברצוני לשאול את עצתך בנוגע להאזנה לה. https://www.youtube.com/watch?v=uZ1-HsCiGsc&t=7877s


תשובה לשאלה 3:

מורנה התחילה את הפרויקט הגדול שלה בסוף שנות ה-70. לקח לה שנים להשלים את הפרויקט שלה. הסרטונים שהונה (Huna) מציגה הם מההתחלה. הייתה לה גם אבולוציה, כמו צייר שעושה סקיצה עד משיכת המכחול האחרונה האחרונה. יש לך את הגרסה האחרונה. (הערה שלי- בפוסט הזה פרסמתי קישור לחוברת עם גרסה ישנה יותר. לכן, מומלץ וכדאי לעבוד לפי הספר כדי לקבל את הגרסה האחרונה והמפותחת ביותר שמורנה יצרה).


שאלה 4:

ג'ו ויטלי כתב ספר שני בעצמו, וכתב כי ד"ר הו לן לא היה מוערך בהוואי בגלל שהביא את תהליך הו'אופונופונו ידוע לעולם המערבי וזו הסיבה שבגללה ד"ר הו לן לא היה מעורב בספר השני. חששתי מזה זמן מה, מכך שאולי זולא "התורה" שלי ליישם, אבל אז הבנתי שמורנה עצמה לימדה בכל העולם. בספר השני הזה, פרסם ויטלי את התפילה הבאה עם ההוראות ללמוד אותה בעל פה ולחזור עליה בקול 4 פעמים. האם יש לך תובנות לגבי התפילה הזו? השתמשתי בה כמה שנים, מאז שקראתי את הספר.

למשל, אתמול הגעתי למקום עבודה והרגשתי שזה לא בטוח וזה גרם לי לומר את התפילה הזו.

רוח, מודע-על, אנא אתר את מקור הרגשות שלי,

מחשבות של (__________מלא את החסר באמונתך, הרגשה, מחשבותיך_______).

לקחת כל רמה, שכבה, אזור והיבט של ההוויה שלי למקור הזה.

נתחו את זה ופתרו אותו בצורה מושלמת עם האמת של אלוהים.

לעבור את כל הדורות של הזמן והנצח.

ריפוי כל אירוע וספחיו על סמך המקור.

אנא עשה זאת על פי רצון האל עד שאהיה בהווה. מלא באור ואמת.

שלום ואהבתו של אלוהים, סליחה לעצמי על התפיסות השגויות שלי.

סליחה של כל אדם, מקום, נסיבות ואירוע שתרמו לכך, הרגשות, המחשבות הללו.


תשובה לשאלה 4:

עידית, תטהרי את כל התורות, הקורסים שכבר למדת, עם שם המורה. (הערה שלי: כמה הרגיעה ופישטה עבורי את כל התהליך התשובה הקצרה הזו).


שאלה 5:

ד"ר הו לן הציע לשתות מים סולאריים מבקבוק זכוכית כחול מלא במי ברז "יושבים" במשך שעה בשמש. תהיתי אם זה יכול להחליף את ההנחיות בספר של מורנה בנוגע למים סולאריים.


תשובה לשאלה 5:

מורנה מעולם לא דיברה בקבוק כחול בסמינרים שלנו. הזכוכית שקופה או ירוקה ו-8 שעות בשמש לא יותר. כפי שכתוב בספר.


שאלה 6:

כשעובדים בפעם הראשונה (והיחידה?) עם המטוטלת בספר, האם אני צריכה להסביר "טוב, רע..." בכל פעם שאני שואלת על מאכל או כל דבר אחר?


תשובה לשאלה 6:

לא, לאחר שהלא מודע למד את תנועות המטוטלת, אין צורך ללמד אותה כל פעם. אפשר לשים את הצבעים: אינדיגו -כחול-קרחון-לבן על האוכל כדי לטהר אותו.


שאלה 7:

לפני מספר חודשים נתקלתי במדריך לזיהוי עצמי מתקדם של Ho'oponopono (מצורף למייל זה), במקביל נתקלתי ב-15 הקלטות DVD (אודיו בלבד) מתוך:

"הו'אופונופונו: תורתו השלמה של מורנה נ. סימאונה (15 תקליטורי DVD)

— Morrnah N. Simeona & פאנל מומחים

Ho'oponopono: The Complete Teachings of Morrnah N. Simeona היא הכשרה של שבוע שלם שמורנה בחרה להציג ולהקליט, יחד עם פאנל המומחים שלה, בפעם הראשונה והיחידה בסמינר הונה שלנו בפונאלאו, הוואי. באוגוסט 1980." אחרי מה שהיה מרתק וגם הרגיש קצת כמו פאזל, התחלתי לעקוב אחר 12 השלבים והוספתי שלב כתיבה כפי שהבנתי מה-DVD.

לאחר קבלת הספר שלך הבנתי שהמדריך שהיה לי הוא (אולי) לא מעודכן והוא גם מתייחס לרמה המתקדמת, אז התחלתי את 14 השלבים כפי שמתואר בספר.

תהיתי על דבר אחד בתחילת המדריך. מומלץ לעשות רק תהליך אחד לכל בעיה. זה לא נשמע לי נכון כי חשבתי (למשל) למה ד"ר יו לן עבד בבית החולים לחולי נפש במשך כמה שנים. לא יצא לי לקרוא את כל המדריך המתקדם בספר (יש לי שנתיים לזה כמובן), ואני מקווה שאמצא לזה תשובה בבוא הזמן.

במדריך זה יש הרבה "זהות לאומים" (האוניהיפיליס hunihipilies) על צעד הכרת התודה. האם עלי להשתמש ברשימה זו, או מתוך הספר?


תשובה לשאלה 7:

הסרטונים של הונה (Huna) הם משנות ה-80, כבר כתבתי עליהם. ברשימת הבעיות את יכולה לכתוב כמה בעיות שאת רוצה ואז לקרוא את התהליך. "זהות לאומים" (האוניהיפיליס hunihipilies) של האומות בספרנו הם אלו שהופיעו למורנה וביקשו ממנה להשתחרר. יש לנו רק כאלה ממורנה.


שאלה 8:

תודה שענית לגבי אנשים שבאים אלי לטיפול/הנחייה/הדרכה איתי. תהיתי לגבי זה כי בעמוד 19 כתוב שהו'אופונופונו לא צריך ערבוב עם שיטות אחרות כמו ייעוץ משפחתי. אכן הרגשתי אינטואיטיבית שאני רוצה לנקות ביני לבין האנשים שאני פוגשת בטיפול. אני עושה את זה לא כחלק מהטיפול ולא משוחח על זה עם האנשים שאני פוגש.


תשובה לשאלה 8:

לבעיות של אחרים, כתבי תמיד: השתתפותי ב...בעיה שלו. לדוגמה:

- הסיבות שבגללן.... הגיעו אליי הביתה ואמרו לי.... ההשתתפות שלי וכל החסימות שמונעות ממני לעזור לה בצורה הטובה ביותר, בהשראה.

עידית, כמטפלת, יש לך רק לקוחות שיש לך איתם קשרים קארמתים. אז תמיד תכתבי את השמות, הבעיה של האדם ו"המעורבות שלי". התנודות, הישויות מכל הסוגים שמשפיעות עליי לרעה, שנמצאות בהילה שלי, בתרגול שלי, בדירה שלי.


שאלה 9:

דילגתי בספר לעמודים הראשונים של 2 הרמות הבאות: Advanced ו-Master מתוך סקרנות. אני רואה שכדי לעבור לרמה המתקדמת אני צריך לבצע בין 1-300 תהליכים בסיסיים בשנתיים. וכדי לעבור לרמת המאסטר נדרש לבצע לפחות 500 תהליכים בסיסיים-1. אני תוהה איך אני יכול לבצע תהליכים בסיסיים ברמה 1 וברמה מתקדמת בו זמנית. או, האם אפשר לעשות 500 בסיסי 1 ומתקדם ביחד?


תשובה לשאלה 9:

דבר אחד אחרי השני. הקורס הבסיסי הוא החשוב ביותר כי הלא מודע או "האוניהיפילי" לומדים את הסליחה ההדדית שיש בתפילות. את צריכה לרשום את הבעיות על דף נייר ואז לקרוע אותו. ברובד השני הכל נעשה מנטלית. רשימת הבעיות והתפילות (הקצרות יותר). אנא התחלי מהרמה הראשונה, תצברי ביטחון לנסח את הבעיות שלך וזה יהיה קל יותר לאחר מכן.

 

אני נשארת לרשותכם ואשמח מאוד אם אוכל לעזור לך לעשות את התהליך הזה בדרך של מורנה.

אני מאחלת לך הרבה סבלנות וסיבולת. אלו המפתחות להצלחה.

תהיי מבורכת ומוגנת.

תודה שעזרת לנו להפיץ את האור של מורנה סביבך.

איווט מאורי.

195 צפיותתגובה 1
bottom of page